Перегляд за Автор "Кузнєцова Н. В."
Зараз показуємо 1 - 16 з 16
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументCУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ МЕТОДИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ(2023) Кузнєцова Н. В.Парадигмальні зміни у вищій освіті висувають нові вимоги до компетентності науково-педагогічних та педагогічних працівників. Компетентнісний, студентоцентрований підходи в умовах цифровізації освіти передбачають сучасного викладача, здатного до конструювання та здійснення освітнього процесу не тільки в заданих умовах, але і в умовах невизначеності. Нові освітні технології та засоби навчання, моделі змішаного навчання вимагають високого рівня методичної компетентності, яка в умовах інформаційного суспільства не може бути сформована тільки у період вузівської підготовки. Тому важливо побудувати траєкторію методичного зростання майбутніх педагогів з урахуванням тенденцій неперервної педагогічної освіти. У дослідженні використані методи теоретичного аналізу, експертної оцінки та аналізу досвіду впровадження педагогічних освітніх програм.
- ДокументАКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ЕТИКИ В КОНТЕКСТІ СУСПІЛЬНИХ ЗМІН(2024) Кузнєцова Н. В.У науковому дискурсі останніх років питання академічної доброчесності як складника внутрішньої системи забезпечення якості освіти посідають одні з перших місць. Недооцінка внутрішніх, ціннісних регуляторів академічної поведінки учасників освітнього процесу містить небезпеку формалізації вирішення проблеми.
- ДокументКваліметрична модель моніторингу якості освіти в закладі вищої освіти.(2021) Кузнєцова Н. В.Стаття присвячена актуальній проблемі ефективності моніторингу якості освіти у закладі вищої освіти. Моніторинг відповідає за зворотний зв’язок у системі внутрішнього забезпечення якості освіти. Метою дослідження є розроблення та обґрунтування факторно-критеріальної моделі ефективності моніторингу якості освіти. Для написання статті використані такі методи наукового пізнання: аналіз, факторно- ритеріальне моделювання, метод Дельфі. Під моніторингом якості освіти у закладі вищої освіти ми розуміємо інформаційноаналітичну систему, що постійно оновлюється на основі безперервного (циклічного) відстеження стану і динаміки змін якості освіти. Моніторинг здійснюється з метою прогнозування її подальшого розвитку, вироблення ефективних управлінських рішень та постійного покращення якості освіти та освітньої діяльності. Охарактеризовано основні підходи до визначення сутності поняття «ефективність»: досягнення ефекту або результату; співвідношення результату і витрат; комплексна оцінка результатів використання всіх видів ресурсів; рівень досягнення поставлених цілей; реалізація цілей за прийнятного співвідношення витрат і результатів. З’ясовано, що ефективність моніторингу якості освіти доцільно розглядати з позицій підходу досягнення мети. Ефективність моніторингу якості освіти у закладі вищої освіти розглядається як ступінь досягнення цілей моніторингу якості освіти, якісне виконання та забезпечення взаємодії всіх його функцій, урахування соціально-психологічних чинників під час здійснення моніторингових процедур. На основі кваліметричного підходу розроблено факторно-критеріальну модель ефективності моніторингу якості освіти. Обчислено вагові коефіцієнти для кожного параметра, фактору і критерію. Особливістю цієї моделі є можливість адаптації до специфіки системи внутрішнього моніторингу якості освіти у закладах вищої освіти, що забезпечує її варіативність.
- ДокументКОМПЕТЕНТНОСТІ АСИСТЕНТА ВЧИТЕЛЯ В ІНКЛЮЗИВНОМУ КЛАСІ(2021) Кузнєцова Н. В.У статті розглянуто інклюзивне навчання та роль компетентності асистента вчителя в інклюзивному класі. Сьогодні асистентами вчителів працюють фахівці, які не отримали відповідної підготовки у вищому навчальному закладі, отже, намагаються самостійно зорієнтуватись у специфіці професії. Усі вони потребують термінової допомоги в питаннях розширення уявлень про основні принципи організації інклюзивного навчання, специфіку співпраці з учителем у класі, особливості розробки та реалізацію індивідуальної програми розвитку, диференціацію навчання в інклюзивному класі, налагодження ефективної співпраці з батьками дітей з особливими освітніми потребами. Їм потрібна додаткова інформація про особливості розвитку дітей, різні види порушень і поведінкових проявів, можливості врахування специфіки розвитку та вміння ефективно реалізувати стратегію їхнього залучення, підтримку та стимулювання в навчальному середовищі. Компетентність асистента вчителя включає сукупність взаємопов’язаних компонентів: мотиваційного, когнітивного, операційного та рефлексивного.
- ДокументМетодика викладання у вищій школі : робоча програма навчальної дисципліни(2021) Кузнєцова Н. В.У програмі розкрито сутність і структура освітнього процесу у вищій школі, зміст, форми, методи і засоби. Поглиблення знань про сучасні освітні технології, озайомлення з основними вимогами щодо організації самостійної роботи і практичної підготовки та контролю результатів.
- ДокументНаскрізна програма практики : для здобувачів другого рівня. Спец. 011 "Освітні педагогічні науки", ОАНО(2021) Кузнєцова Н. В.Мета практичної підготовки полягає у формуванні фахових компонентностей, розширенні і поглибленні загальних компонентностей, закріпленні теоретичних знань і формуванні професійних практичних умінь і навичок, набутті досвіду професійної діяльності.
- ДокументОСНОВНІ НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ ЦЕНТРУ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ(2022) Кузнєцова Н. В.Розглянуто основні завдання діяльності Центру забезпечення якості освіти як координуючого органу в системі внутрішнього забезпечення якості освіти; розкрито основні напрями його діяльності: організація функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти; методичний супровід функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти; моніторинг якості освітніх програм; підтримка академічної доброчесності
- ДокументОсновні напрями розбудови системи внутрішнього забезпечення якості у закладі вищої освіти(2021) Кузнєцова Н. В.Актуальність стаття обумовлена тим, що проблема якості освіти є центральною у світовому освітньому дискурсі впродовж останніх років. Значна увага приділяється їй у документах Болонського процесу, починаючи з Болонської декларації (1999). Ухвалення у 2015 р. оновлених Стандартів і рекомендацій щодо забезпечення якості вищої освіти в Європейському просторі вищої освіти (Єреван, 2015) підтверджує збереження пріоритету цього питання на європейському рівні. Нормативні документи, що регламентують функціонування системи внутрішнього забезпечення якості, більше сфокусовані на тому, що має бути зроблено і менше на тому, як цього досягти. Кожен заклад вищої освіти, виходячи зі своїх академічних свобод та університетської автономії, власного досвіду й особливостей, має самостійно розробити та впровадити систему внутрішнього забезпечення якості освіти.
- ДокументОсновні процедури моніторингу якості навчання та викладання у закладі вищої освіти.(2021) Кузнєцова Н. В.Моніторинг якості навчання і викладання у закладах вищої освіти набуває особливої значущості у контексті акредитації освітніх програм. Його необхідність передбачена критеріями оцінювання якості освітньої програми. Актуальність питань, пов’язаних з інструментарієм моніторингу якості навчання і викладання у ЗВО, посилюється в контексті розбудови систем внутрішнього забезпечення якості освіти та діяльності Центрів забезпечення якості освіти.
- ДокументПедагогічна майстерність та етика викладача : робоча програма(2021) Кузнєцова Н. В.У програмі розкрито теоретичні основи педагогічної взаємодії у вищій школі, сформовані знання про структуру і основні компоненти педагогічної майстерності викладача, можливості методів формування компонентів педагогічної майстерності, вимоги щодо професійної етики викладача, дотримання академічної доброчесності, типи конфліктів та способи їх розв'язання.
- ДокументПитання академічної доброчесності в аксіологічному вимірі сучасного освітнього простору(2023) Кузнєцова Н. В.Академічна доброчесність визначається, як один із пріоритетів у Стратегії розвитку вищої освіти України на 2022-2032 роки, при цьому академічна доброчесність розглядається як основа академічної культури. Незважаючи на певні досягнення у нормативному полі, недооцінка ціннісних аспектів містить небезпеку формалізації вирішення проблеми.
- ДокументПитання науково-педагогічної підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії в умовах реформування системи освіти України(2023) Кузнєцова Н. В.У дослідженні подано характеристику сучасного стану забезпечення науково-педагогічної підготовки здобувачів ступеня доктора філософії в України. Виявлено наявність суперечностей у вимогах щодо науково-педагогічної підготовки в основних законодавчих і нормативних документах, що визначають підготовку здобувачів ступеня доктора філософії. Існуючий стан процесу навчання аспірантів у закладах вищої освіти дозволяє констатувати емпіричні моделі науково-педагогічної підготовки здобувачів ступеня доктора філософії. Зроблені пропозиції щодо розробки педагогічного компоненту освітньо-наукових програм відповідно до педагогічної підготовки на попередніх рівнях освіти аспірантів. Розроблена програмапедагогічної асистентської практики для здобувачів ступеня доктора філософії Одеського національного університету імені І.І. Мечникова. Дискутується питання підготовки викладачів для закладів вищої освіти в Україні.
- ДокументПРО НЕОБХІДНІСТЬ УЗГОДЖЕННЯ ПІДХОДІВ ЩОДО НАДАННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНОГО ПРАЦІВНИКА(2020) Кузнєцова Н. В.Науково-педагогічні працівники є основними учасниками освітнього процесу в закладах вищої освіти України. Саме їхня наукова та професійно педагогічна компетентність стає чинником, що визначає якість вищої освіти в цілому. Тому питання актуальності визначення вимог держави щодо надання цієї професійної кваліфікації не викликає сумніву.
- ДокументСистема зовнішнього забезпеченя якості вищої юридичної освіти в Україні(2022) Кузнєцова Н. В.Актуальність теми обумовлена значним підвищенням значення права як соціального регулятора суспільного життя. Підґрунтям розвитку правової системи в Україні є якість вищої юридичної освіти. Метою дослідження є аналіз сучасного стану системи зовнішнього забезпечення якості вищої юридичної освіти України.
- ДокументСтановлення системи внутрішнього забезпечення якості в закладі вищої освіти: досвід та проблеми.(2021) Кузнєцова Н. В.Стаття присвячена актуальній проблемі розбудови системи внутрішнього забезпечення якості освіти в закладі вищої освіти. Проаналізовано досвід розбудови системи внутрішнього забезпечення якості освіти в Одеському національному університеті імені І.І. Мечникова. Визначено передумови її створення та розбудови. Процес становлення і розвитку системи внутрішнього забезпечення якості в університеті починається з 2012 року і має три етапи. Підготовчий етап характеризується формуванням окремих елементів означеної системи, зокрема створенням Науково-методичної ради університету та започаткуванням моніторингу якості професійної діяльності викладачів. На другому, початковому, етапі в межах міжнародного проєкту QUAERE було розпочато створення локальних нормативних документів, проєктування багаторівневої моделі системи внутрішнього забезпечення якості, що зумовило започаткування процесу її інституалізації в університеті. Початок третього етапу – інституційного – пов’язаний із відкриттям Центру забезпечення якості освіти. Основними завданнями забезпечення якості є: формування стійкої довіри до якості освіти в університеті; забезпечення її відповідності державним, європейським і міжнародним освітнім стандартам; урахування та узгодження потреб щодо надання освітніх послуг усіх зацікавлених сторін; формування в університеті культури якості як невід’ємного компонента сталого розвитку університету. Розглянуто діяльність Центру за такими напрямами: організаційний та методичний супровід функціонування системи внутрішнього забезпечення якості освіти; моніторинг якості освітніх програм; підтримка академічної доброчесності, участь у підготовці освітніх програм до акредитації. Визначено шляхи подальшого вдосконалення структури та функціонування системи внутрішнього забезпечення якості освіти в університеті
- ДокументСУЧАСНА ВИЩА ПЕДАГОГІЧНА ОСВІТА УКРАЇНИ: НЕОБХІДНІСТЬ ПАРАДИГМАЛЬНИХ ЗМІН(2021) Кузнєцова Н. В.У статті розглядаються основні питання, які стали предметом сучасного освітологічного дискурсу у зв’язку з прийняттям нових нормативних документів, запровадженням нових практик акредитації, вимог до освітніх програм. Метою публікації є з’ясування чинників змін сучасної вищої педагогічної освіти України.