Переглянути
Нові надходження
Зараз показуємо 1 - 5 з 170
- ДокументЛАЙФХАКИ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ З УСІХ ВИДІВ ПЕРЕВІРНИХ РОБІТ ДЛЯ 7 КЛАСУ НУШ (ІІ СЕМЕСТР)(2024) Свінтковська С. А.В статті запропоновано тести різної форми й різного ступеня складності у форматі НМТ для відпрацювання в школярів навичок виконання тестових завдань. Такі завдання можна використовувати й для діагностувальних та підсумкових робіт у системі нового оцінювання НУШ за темами «Дієприслівник як особлива форма дієслова», «Прислівник», «Прийменник», «Сполучник», «Частка», «Вигук» та «Узагальнення і систематизація вивченого».
- ДокументВПРОВАДЖЕННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У БІБЛІОТЕЧНУ ДІЯЛЬНІСТЬ: ДОСВІД ОБЛАСНОГО МАРАФОНУ «ЦИФРОВИЙ ВСЕСВІТ ШКІЛЬНИХ БІБЛІОТЕК»(2024) Мелешко В. В.Стаття присвячена обласному марафону «Цифровий всесвіт шкільних бібліотек», який був організований з метою підвищення активності бібліотек у соціальних медіа та розвитку цифрових компетентностей бібліотечних працівників. У роботі розглядаються етапи проведення марафону, його мета, досягнення учасників, а також результати в номінаціях «Найкращий сайт бібліотеки», «Найкращий блог бібліотекаря» та «Найкраща бібліотечна сторінка в соціальних мережах». Окрему увагу приділено важливості впровадження цифрових технологій у бібліотечну діяльність та їхній ролі в освітньому процесі.
- ДокументНАУКОВЕ ТОВАРИСТВО СТУДЕНТІВ, АСПІРАНТІВ ТА МОЛОДИХ ВЧЕНИХ КЗВО «ОДЕСЬКА АКАДЕМІЯ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ»: ПРОАКТИВНО-ПАРТИСИПАТИВНИЙ ПІДХІД ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ(2024) Задорожна Л. К.У статті розкривається проблема проактивно-партисипативного підходу до організації діяльності наукових товариств здобувачів вищої освіти та молодих вчених, що функціонують у закладах вищої освіти України. Сфокусовано увагу на важливості впровадження цього підходу для формування й розвитку демократичної академічної культури, інтеграції здобувачів вищої освіти у глобальне освітньо-наукове середовище та їхньої підготовки до професійної діяльності в умовах глобалізації та євроінтеграції. Зауважено, що проактивно-партисипативний підхід, ключові характеристики якого співпраця, командне лідерство та розподільна відповідальність, є стратегією організації діяльності наукових товариств, яка поєднує ініціативність та активну участь в ухваленні рішень і реалізації спільних дій, тим самим сприяючи підвищенню ефективності освітньо-наукової діяльності. Схарактеризовано особливості впровадження цього підходу на прикладі діяльності Наукового товариства студентів, аспірантів і молодих вчених Комунального закладу вищої освіти «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради». Представлено окремі успішні практики, які унаочнюють позитивний ефект синергії внутрішніх та зовнішніх партнерств Наукового товариства на реалізацію проактивно-партисипативного підходу до організації його діяльності: регіональну науково-практичну конференцію здобувачів вищої освіти та молодих вчених «Актуальні проблеми педагогічної науки в ХХІ столітті», наукову літню школу «Методологічна культура наукового зростання дослідника» та науково-просвітницький проєкт «Науковий кластер: Секрети успіху освіти ХХІ століття: теорія&практика». Аналіз основних засад діяльності Наукового товариства студентів, аспірантів і молодих вчених Комунального закладу вищої освіти «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» засвідчив високу ефективність застосування проактивно-партисипативного підходу у формуванні більш продуктивного освітньо-наукового середовища, основаного на засадах суб’єкт-суб’єктної взаємодії учасників освітнього процесу й орієнтованого на досягнення сучасних освітніх стандартів та якості наукових досліджень. Зроблено висновки, що проактивно-партисипативний підхід до організації діяльності наукового товариства здобувачів вищої освіти та молодих вчених забезпечує вияв, формування та розвиток потенціалу ініціативності, інноваційності, самоврядності, командного лідерства та проактивної партисипації членів його спільноти, сприяє релевантній до потреб та інтересів самореалізації здобувачів вищої освіти і молодих вчених, а також їх активному внеску у розвиток науки й освіти.
- ДокументФОРМУВАННЯ ПРОАКТИВНОСТІ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ В УМОВАХ НЕФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ: АВТОРСЬКИЙ РОЗВИВАЛЬНИЙ КУРС «ПОДОРОЖ В КРАЇНУ МОЇХ ЧУДЕС»(2024) Гриньова М. В.статті досліджується питання формування проактивності дітей старшого дошкільного віку в умовах неформальної освіти як важливого чинника їхнього особистісного розвитку. Зазначено, що сучасна дошкільна освіта в Україні стикається з низкою соціально-педагогічних викликів, що обумовлюють необхідність формування й розвитку у дітей когнітивного, емоційного, соціального та цифрового інтелекту у системній єдності. Наголошено на потребі впровадження сучасних психолого-педагогічних підходів, які забезпечують створення освітнього простору для гармонійного розвитку дитини як в умовах формальної, так і неформальної освіти. На основі аналізу наукових досліджень проактивності, а також наукових розвідок з питань психофізіологічних особливостей дітей старшого дошкільного віку акцентовано, що саме в старшому дошкільному віці закладаються основи формування проактивності особистості. Можливості формування проактивності дітей старшого дошкільного віку в умовах неформальної освіти розглянуто на прикладі впровадження авторського розвивального курсу В. Кацарської «Подорож в країну моїх чудес». Зазначено, що розвивальний курс «Подорож в країну моїх чудес» – це інтегрована освітня програма, яка базується на коучинговому, фасилітативному, ігровому, проєктному та розвивальному підходах у створенні цілісної моделі навчання, виховання та розвитку дитини старшого дошкільного віку. На основі досвіду впровадження курсу у приватному центрі розвитку дітей «Талантік», стверджується, що він створює трансформаційний освітній простір для дітей, батьків та педагогів, де неформальна дошкільна освіта є засобом розвитку особистості, здатної до проактивної поведінки. Зауважено, що курс дозволяє дитині бути творцем власного досвіду та розвивати особисті якості, важливі для усвідомленого сьогодення та майбутнього. Зроблено висновки, що формування проактивності дітей старшого дошкільного віку у процесі неформальної освіти є важливим чинником виховання особистості, здатної до ефективної самореалізації, комунікації та взаємодії у світі змін, непередбачуваності, крихкості й тривожності.
- ДокументЕМОЦІЙНЕ ВИГОРАННЯ В ОСВІТЯНСЬКІЙ СФЕРІ: ЧИННИКИ, ПРОЯВИ ТА ШЛЯХИ ПОДОЛАННЯ(2024) Гайдаєнко П. Л., Літвінова М. П.У статті проведено аналіз проблеми емоційного вигорання педагогів та його впливу на освітній процес в Україні. Розглянуто причини виникнення синдрому, його наслідки для учнів, шкіл та освітньої системи в цілому. На основі сучасної наукової літератури запропоновано рекомендації щодо профілактики та подолання вигорання, включаючи індивідуальні стратегії саморегуляції, створення сприятливих умов праці керівниками та залучення психологічної підтримки.