МЕТОДИЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ
Вантажиться...
Дата
2024
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
Стаття присвячена теоретичному обґрунтуванню питання методичної компетентності як однієї з важливих складових професійної діяльності майбутнього вчителя початкової школи. За результатами аналізу педагогічної літератури з зазначеної проблеми, було розглянуто суть поняття «методична компетентність», яку науковці обґрунтовують як «складну, багатофункціональну систему професійно-педагогічних знань й особистісних здатностей педагога, що визначають його спроможність до ефективної організації освітнього процесу в початкових класах відповідно до освітніх завдань». Виділено структурні компоненти методичної компетентності: стимуляційно-мотиваційний (уміння вибудовувати систему особистісно-професійних цінностей та внутрішніх мотивів майбутнього вчителя початкових класів для успішного виконання трудових функцій); пізнавально-когнітивний, що розглядається у двох аспектах: загально-пізнавальному (наявність у майбутніх учителів початкових класів загальних психолого-педагогічних знань) та власне пізнавальному (система спеціальних (фахових) знань майбутніх учителів початкових класів, що є основою для формування і розвитку ключових компетентностей учнів і реалізується через знання фахових методик початкової освіти), діяльнісно-творчий (опанування способів ефективної організації та успішного практичного здійснення освітнього процесу в початковій школі) та особистісно-рефлексивний (наявність специфічних рис та якостей особистості, що впливають на успішність здійснення педагогічної діяльності; можливість майбутніх учителів початкових класів до рефлексії та саморефлексії, тобто здатності до вдосконалення, самопізнання шляхом об’єктивного аналізу та самоаналізу тощо) компоненти.
Опис
Муковіз О. П. Методична компетентність майбутнього вчителя початкової школи: теоретичний аспект / О. Муковіз, Л. Красюк // Інноваційна педагогіка. – 2024. Вип. 67. – Т. 1. – С. 212–216