Перегляд за Автор "Кузнєцова О. В."
Зараз показуємо 1 - 7 з 7
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументНЕПЕРЕРВНА ОСВІТА ПЕДАГОГА: КОНТЕКСТИ ОСОБИСТІСНОГО ТА ПРОФЕСІЙНОГО САМОЗДІЙСНЕННЯ(2023) Кузнєцова О. В.У статті розглянуто неперервну освіту як систему впливів, що сприяють особистісному та професійному самоздійсненню педагога та посилюють внутрішньоособистісні ресурси. Проаналізовано сутність понять «особистісне» та «професійне» самоздійснення, виокремлено професійно важливі аспекти особистісного самоздійснення педагога. Представлений досвід роботи КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» з розвитку професійних спільнот та створення простору, сприятливого для професійного самоздійснення педагога. Висвітлено перспективні напрями роботи щодо розширення спроможностей для особистісного та професійного самоздійснення педагога в умовах неперервної освіти через розвиток культури особистісного зростання.
- ДокументПРЕВЕНТИВНА АДАПТИВНІСТЬ ПЕДАГОГІВ ЯК РЕСУРС ОСВІТНІХ ЗМІН(2019) Кузнєцова О. В.У статті розглядається адаптивність особистості. Превентивна адаптивність активізує процеси внутрішніх змін, самозмінення, і зовнішнього пристосування до динамічного середовища. Педагог має розуміти напрямки розвитку сучасної освіти, тенденції модернізації у сфері знань, зокрема, появу нових способів використання знань, їх нарощування. В дослідженні прийняли участь вчителі початкових класів різних шкіл Одеської області, всього 78 осіб різного віку. У якості психодіагностичного інструменту використано шкали превентивної адаптивності за І. М. Сімаєвою (модифікація методу Т. Дембо-С. Я. Рубінштейн). В результаті проведення емпіричних процедур отримано дані про ступінь розвитку у досліджуваних наступних показників превентивної адаптивності. У досліджені відмічається достатньо високий рівень розвитку превентивної адаптивності, а переважання окремих її компонентів і, відповідно, використання певних стратегій адаптації до змін залежить від віку вчителя.
- ДокументПРОФЕСІЙНІ КОМАНДИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ: ОСОБЛИВОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ТА ЕТАПИ РОЗВИТКУ(2021) Кузнєцова О. В.У статті розкрито роль, функціонування та шляхи розвитку професійних команд у закладі освіти. Крім того розглянуто критерії професійної команди: єдина та зрозуміла ціль; наявність лідера; опора на критичне мислення; взаємоповага та довіра між членами команди та лідером; 3 К (комунікація, кооперація, координація). Професійна команда у закладі освіти – це новий виклик та нові можливості.
- ДокументПСИХОЛОГІЧНА ОСВІТА В СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ: ВИКЛИКИ СЬОГОДЕННЯ ТА ШЛЯХИ МОДЕРНІЗАЦІЇ(2021) Кузнєцова О. В.У статті розглянуто важливість для сучасного педагога обізнаності у сфері психологічної теорії, прикладного психологічного знання, володіння психологічними практиками і, в цілому, психологізації професійного мислення. Поглиблення психологічної складової в професійній діяльності вчителя, є необхідним для гуманізації освіти, перетворення її на інструмент розвитку людського капіталу, нагальною потребою осмислення ролі психологічної освіти в системі підготовки вчителів, перегляд змісту, підходів, методів і форм роботи в процесі викладання психології в педагогічних університетах і коледжах. Актуальним завданням є пошук різноманітних форм залучення майбутніх вчителів до психологічних практик, індивідуальних і групових занять з саморозвитку, особистісного зростання, розвитку міжособистісних стосунків, вивчення групової динаміки тощо. Використання в освітньому процесі підготовки фахівця форм практичної психологічної роботи допоможе не тільки опанувати професійні знання, а й напрацювати особистий досвід, необхідний для становлення сучасного компетентного вчителя, здатного до втілення нової освітньої парадигми і впровадження освітніх змін.
- ДокументРОЗВИТОК КОНФЛІКТОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА В ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ(2021) Кузнєцова О. В.У статті висвітлено про розвиток конфліктологічної компетентності і роль майбутнього педагога в сучасних умовах. Про необхідність здійснення цілеспрямованої і системної підготовки майбутніх педагогів до організації конструктивної взаємодії у освітньому середовищі, вирішення професійних завдань, пов’язаних з аналізом,врегулюванням, попередженням конфлікту.
- ДокументСПІВВІДНОШЕННЯ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГІЧНОГО ПАРТНЕРСТВА ТА САМОАКТУАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ(2023) Кузнєцова О. В.Розвиток сучасної освіти орієнтований на глибоке перетворення процесів взаємодії учасників освітнього процесу на засадах принципів партнерства. Запровадження педагогіки партнерства, що ґрунтується на співпраці учня, вчителя і батьків, відображено в концепції «Нова українська школа», котра визначає вектори реформування шкільної освіти в Україні. Здатність педагога ефективно організовувати партнерську взаємодію сьогодні є однією з найважливіших професійних компетентностей, відповідно до чинного Професійного стандарту вчителя. У зв’язку з цим, виникає необхідність пошуку особистісних чинників та передумов, що сприяють розвитку компетентності педагогічного партнерства та обумовлюють її стійкий прояв під час взаємодії з учасниками освітнього процесу. Зокрема, потребує уточнення характер співвідношення компетентності педагогічного партнерства з самоактуалізацією як психологічним феноменом, що визначає саморозвиток особистості та її прагнення до повного вияву свого потенціалу, зокрема, й в системі взаємодії з оточуючими.
- ДокументТРАВМОПЕДАГОГІЧНИЙ ПІДХІД У РОБОТІ З УЧНЯМИ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ(2024) Кузнєцова О. В.У статті травмопедагогічний підхід розглядається як спосіб організації освітнього процесу, що зорієнтований на подолання психотравматичних реакцій та стимулювання післятравматичного особистісного зростання учня.