Перегляд за Автор "Ягоднікова В. В., Гриньова М. В."
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументДЕМОКРАТИЧНЕ ЛІДЕРСТВО В НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ: ПОЦІНУВАННЯ ПАРТИСИПАЦІЇ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ(2021) Ягоднікова В. В., Гриньова М. В.У дослідженні на підґрунті теоретичного аналізу розглядається роль культури демократії у досягненні ключових цілей шкільної освіти й питання необхідності в цьому контексті переосмислення ролі вчителя. Наголошується, що демократична культура школи є відповіддю на запит сьогодення освіти й однією із ключових умов якості шкільної освіти щодо формування у здобувачів освіти компетентностей, необхідних для досягнення успіху у різних сферах життя. Актуалізується проблема поцінування партисипації в початковій школі як першооснови для набуття здобувачами освіти досвіду демократичного лідерства. Обґрунтовано, що культура школи є одним із об’єктів змін в рамках здійснення реформи шкільної освіти, так як демократична культура у школі загалом, і у класній спільноті зокрема, позитивно впливає на якість освітнього процесу та досягнення навчальних результатів. Визначено, що найбільш проблемним питанням у функціонуванні шкільних спільнот як малих демократій є дотримання принципу мирного співіснування та принципу участі кожного. Представлене емпіричне дослідження стану розвитку демократичної атмосфери у класних спільнотах початкової школи, на підставі чого можна стверджувати про домінування у вчителів початкових класів міжособистісного стилю педагогічного спілкування та демократичного лідерства в організації освітнього процесу під час уроку. Зроблений висновок про позитивні тенденції щодо автентичності вчителів початкових класів у пошануванні партисипації як ключової цінності демократичних спільнот, що відіграє вагому роль у їх спроможності реалізовувати ключові засади Нової української школи.