Перегляд за Автор "Задоріна О. М."
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументСКАФФОЛДИНГ ЯК ІНСТРУМЕНТ ВИПЕРЕДЖАЛЬНОГО НАВЧАННЯ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ УСКЛАДНЕНИХ ГЕОМЕТРИЧНИХ ЗАДАЧ МЕТОДОМ КООРДИНАТ ТА ЙОГО ДИДАКТИКО-МЕТОДИЧНОГО СУПРОВОДУ(2024) Задоріна О. М.Статтю присвячено особливостям і перспективам використання стратегії скаффолдингу (англ. scaffolding – будівельні риштування) для вирішення комплексних проблем навчання математики в умовах Нової української школи й поступового переходу до профільної старшої школи, роботи з учнями з підвищеними математичними потребами, підготовки вчителя математики в педагогічних університетах та післядипломної (неперервної) освіти вчителів. Автори доводять ефективність цього інструменту в сфері педагогіки математики з урахуванням сучасних підходів до структури фахових компетентностей учителя, до формування їх прототипів у студентів-математиків, а також і вимог щодо фундаменталізації та професіоналізації освіти. У роботі розглядається можливість інтеграції методів Case study й скаффолдингу, координація їхніх операційних компонентів, визначаються фактори синергії та взаємозбагачення цих освітніх технологій. В основі дослідження лежать ідеї створення продуктивних згорнутих асоціацій та згорнутих структур мислення, розвивальної наступності, формувальної задачної природи цілісності навчально-математичної діяльності, синхронізації зон найближчого математичного розвитку різних категорій здобувачів освіти (неперервної освіти) й відповідних зон предметно-методичного компетентнісного розвитку вчителя / майбутнього вчителя. У статті як приклад реалізації концепції авторів розгортається апробований предметно-методичний кейс мотивуючого випереджального покрокового деталізованого навчання-інструктування розв’язування деяких ускладнених і олімпіадних геометричних задач методом координат у 8–9 класах, у межах якого описуються певні прийоми моделювання фрагментів дидактичних комплексів у логіці методичного супроводу за технологією скаффолдингу. При цьому увага звертається не лише на активну й інтерактивну залученість учнів, студентів, слухачів курсів підвищення кваліфікації, а й на коректну інтерналізацію (своєчасне обґрунтоване зняття тимчасової опори – дидактичних «риштувань»). Серед актуальних напрямів подальших досліджень виділяється вивчення теоретичних принципів і практичних прийомів скаффолдингу (включаючи і створення різноманітних тематичних дидактичних комплексів), наукова оцінка його потенціалу, переваг і вад саме в галузі навчання математики та методики її викладання – для продуктивного розвитку математичної компетентності учнів різного рівня підготовки й здібностей, предметно-методичної компетентності майбутніх і практикуючих учителів.